Friday, 26 December 2014

Zip-Front Pullover. Mehine õmblustöö.

Whilst contemplating for an idea what to get for Xmas for my darling R, I stumbled upon a lovely soft and woolly knitted fabric. I got an idea to sew it up into a lovely sweater. I looked for a suitable pattern from a few Burda Style magazines I own but I couldn't find any. So I started to search on the internet but there wasn’t too many patterns for men available. Finally I found a zip-front pullover pattern from the Sew Daily website. The pattern is free to download but it contains the pattern pieces only. The instructions are published in the magazine which I don't have.  I was a bit worried about sewing a zipper closure into the placket. I wanted to get all sewing done by the sewing machine and avoid hand sewing for more professional look. I was lucky enough to get good instructions for sewing the zipper closure from my Facebook Sewing group. 
Thank you so much, Helle! 

I found the pattern itself quite good and I could certainly use it again. Some parts of the lines were missing though but nothing significant. I assumed that seam allowances were added to the pattern. The neckline is quite small so I cut it wider to about 2 cm. The shoulder seams do not sit on the top of the shoulder, they are designed to lean to the front, because of the back pattern piece given is longer than the front. There wasn't any given lining for the top of the back of the pattern, so I added it to finish off the collar seam.  It was first time I used a pdf pattern and it is definitely a quick way to get a pattern though I’m not so sure how I liked taping all the pages together.                                                                                               
I am quite pleased how the sweater turned out as it was a secret sew. I just had some measurements from another sweater as a guide. As there was a potential to fail with my Xmas gift, I got tickets to War Horse as additional gift. 
Now I’m looking forward to seeing the show. :)

Jõulukingituste ideedejahil sattus mulle kätte mõnus pehme villasegune trikotaaź ja mõtlesin õmmelda pusa armsale R-le. Võtsin ette oma vähesed Burdad, kuid meeste lõikeid ma sealt ei leidnud peale mõne karnevalikostüümi. Sõber google abiga leidsin tasuta allalaaditava lõike. Õmblemise juhised on ilmunud ajakirjas, mida mul pole. Iseenesest ju lihtne õmblustöö, pole mingeid sissevõtteid ega rinnavolte, nagu naiste puhul. Ainus, mis mind hirmutas veidi, oli lukuga kinnis, millist ma pole varem õmmelnud. Soovisin, et nii lukk kui ka katteriie saaks masinaga õmmeldud, näeks professionaalsem välja. Hõikasin oma mure näoraamatu Õmblustoas maha ja sain head nõu. Aitäh, Helle! Kopeerin õpetuse siia, siis teinekordki hea mälu värskendada.



Kuidas õmmelda tõmblukuga kinnist. Õlad õmbled kokku, pealiskrae külge. Katteriidele õmbled külge aluskrae. Võtad pusa ette vasak pool all ja paned luku nii, et luku ülemine ots vaatab allääre suunas, pahem pool üleval. Luku alumise serva asetad sisselõike alumise serva suhtes nii, et on võimalik ära õmmelda luku ots. Kui masinatald on 0,5cm, siis luku alumine ots (see kus on kinntus) on sisselõikest 1 cm kaugusel, õmbled 0,5 läbi e kinnitus luku otsas on siis 1,5cm pikk. kui see tehtud, siis teed kolmnurksed sisselõiked (nagu liistuga taskul tehakse). Keerad luku üles poole ja õmbled luku külge- kõigepealt 1 külg, siis teine külg. Kui see tehtud, siis paned katteriide. Kordad protseduuri samas järjekorras, aga nüüd on pusa ees nii, et vasak pool on üleval. Alumise krae ja pealmise krae võib ka enne kokku õmmelda- ülemised servad. 

Ainus muutus, mille oma peaga tegin, vahetasin õpetuses olevad pealiskrae ja aluskrae.
Natuke kiirustamiseks läks, sest ootasin valget aega, mulle ei meeldi tumedat asja õhtupimeduses õmmelda. Üldiselt olen tulemusega rahul. Seda enam, et õmblesin salaja ja  mul olid ainult teise sviitri pealt võetud mõõdud abiks. Kuna oli ka väike võimalus läbi kukkuda oma jõulukingitusega, siis muretsesin lisaks ka teatripiletid etendusele War Horse. On, mida endalgi oodata ;)

Räägin lõikest ka natuke. See oli esimene kord, kui kasutasin netist allalaaditavat pdf lõiget. See on kiire moodus lõike saamiseks, ainult lehtede kokkuteipimine võtab aega. Aga lõikelehelt lõike väljaajamine võtaks ju ka oma aja. Lõikega olen rahul, kasutaks teinekordki, vaatamata sellele, et mõned jooned olid poolikuks jäänud. Minu arvamuse kohaselt on õmblusvarud juba lõikele lisatud. Kaelus on veidi väike juba silmaga vaadates, lõikasin umbes 2 cm laiema, ja krae vastavalt pikema. Õlaõmblused ei istu täpselt õla peal, vaid on eespool, sest selja ülaosa lõige on pikem. Turjapeale pole katteriiet ette nähtud, selle lisasin ise, et kraeõmblus saaks kenasti viimistletud. Nüüd vaatan, et teinekord lõikaks selle katteriide suurema.

Kui neilt kehvadelt mobiilipiltidelt midagi näha on, siis iga soovitus on teretulnud, et järgmised õmblustööd aina paremad välja näeks ;)

No comments: